Le protocole
Publié : 28 mars 2014 21:20
... se fait attendre... Murray et Coutts ne seraient pas d’accord sur l’organisation des challengers series... La jauge serait en revanche finalisée... A suivre très bientôt !
Tu voulais surement dire: Je me demande si c'est les nouveaux bateaux devront toujours foiler sur pas plus de 2 plans porteurs... vu que le foil au vent devait être relevé en position de navigation normale.gattaca a écrit : Je me demande si c'est les nouveaux bateaux devront toujours foiler sur pas plus de 3 plans porteurs. "L'avantage" c'est que ca fait plus de manoeuvres.
Mais pas le safran au vent, donc 3 plans porteurs.rafat a écrit :vu que le foil au vent devait être relevé en position de navigation normale.
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Je ne suis pas sûre de comprendre... Tu veux dire que ça coûte moins cher de ne pas faire la Cup ?! Ça pour sûr ! Et alors ? On dit quoi au sponsor ? Je vous emmène faire un circuit à relent d'AC et on ne fait même pas semblant d'aller jusqu'au bout ?.... Ou bien tu veux dire que l'ensemble, AC62 compris (et éventuellement à jeter) coûtera moins cher ? Ça je n'y crois pas une seconde ! Si tu rajoutes toutes les balades en AC45 (sans compter l'achat pour ceux qui n'en ont pas) au développement d'un nouveau bateau.... C'est comme d'hab, la suivante sera plus chère que la précédente !cuplegend a écrit : D'accord avec toi Gloups maintenant si on parle de coût. C'est 30M contre 50M voir plus au minimum.
Le coté absurde de la chose la rend tout à fait délectable.Hel a écrit :Accessoirement.... En monotype (et en flotte en plus, ce qui n'a rien à voir avec le duel final) des très riches et très bons côté barnum technologique peuvent se faire battre par des petites équipes (qui pourrait aussi louer des équipages hyper performants). Alors, il faudrait donc déjà que le COR soit qualifié d'office (et comment ça se passera dans les classement ?). Ensuite, que faire si une petite équipe se sélectionne et n'a pas prévu d'AC62 ? Elle est éliminée et on prend prend la suivante ? Tout ça nous promettrait un faux championnat avec des sélections "arrangées" et du bidouillage à tous les niveaux !....
Oui madame, mais quand tu es organisatrice et que tu cherche un sponsor pour ton évènement, on peut éventuellement considérer que démarcher en disant "et cette course aura lieu sous vos fenêtres." est un argument massue.Hel a écrit :Par ailleurs, il apparaît que même si le protocole est imminent, il n'y aura pas d'info sur le lieu avant un bon moment. Outre que ça influe sur le design, comment peut-on on vendre quoi que ce soit à des sponsors ? Honolulu, ce n'est tout de même pas la même chose pour s'exposer que SF ou Chicago !
Résumé des 78 pages chez CupinfoHighlights of the Protocol include:
* A three year racing program from 2015 to 2017 with every race counting towards qualification and/or points in the final America’s Cup Match
* At least six America’s Cup World Series events per year in 2015 and 2016 to be raced in the AC45 class. All teams have an opportunity to host an event in their home country
* An America’s Cup Qualifiers series in 2017 involving all teams, with a bonus point in the America’s Cup Match at stake
* America’s Cup Challenger Playoffs for the top four challenger teams to emerge from the Qualifiers
* The America’s Cup Match, featuring the defender, ORACLE TEAM USA against the top challenger. The first team to win 7 points will win the America’s Cup
* Up to two Youth America’s Cup events providing a pathway for young sailors to join the top rank of professionals
* The new AC62 yacht – a foiling, wing sail catamaran sailed by 8 crew – to be raced in all events in 2017
* A crew nationality rule requiring at least 25% of the AC62 crew to be nationals of the country of their challenge
New Protocol for 2017 Unveiled
(June 3) Defender Golden Gate Yacht Club (GGYC) and Hamilton Island Yacht Club (HIYC), the Challenger of Record, have published the Protocol for the 2017 America's Cup. Some highlights:
Entry: Initial challenger entry period is June 9 through August 8, 2014. Late entries may be accepted at GGYC's discretion. Additionally, GGYC claims the right to accept only one challenge per country if they so choose. The new AC62 Class Rule will be published before the entry period begins.
Costs: $2,000,000 USD entry fee, non-refundable, first installment of 50% due within seven days of Challenge acceptance, the balance due December 1, 2014; plus $25,000 for Intellectual Property Trust; and $50,000 for team website expenses.
Performance Bond: Deposit or Letter of Credit in the amount $1,000,000 USD obtained by December 1, 2014, to be forfeited in part or whole depending on circumstances if team does not participate in races or regattas when eligible.
Nationality: Some number of crew members must have a nationality corresponding to the country that their team represents; for America's Cup World Series, at least one crew member; for Youth America's Cup, all crew members; for AC62 events including America's Cup Qualifiers, Playoffs, or Match, at least 2 of the 8 member crew. Nationality is defined as either country of birth or holding a current valid passport.
Balance of Power: Protocol amendment requires consent of Defender, Challenger of Record, and a majority of the Competitor Forum. This continues the arrangement used in 2013.
Upcoming Events: 2015 America's Cup World Series schedule will be announced on or before November 1, 2014. Plans for six to eight AC45 events per year in 2015 and 2016. Each regatta to involve three days of racing. World Series events will be sailed on AC45 yachts, and starting in 2016 it is possible the AC45s will become foiling cats.
America's Cup Format: All teams to compete using AC62 yachts in "America's Cup Qualifiers," a double Round Robin event seeded by World Series results. The top four challenger teams from the qualifiers advance to the "America's Cup Playoffs" via a first-to-five-points (nominal best-of-nine) bracket in Challenger Semi-finals and Final. Barring further developments, though, for the first time in over three decades, the Challenger selection series will not be known as the Louis Vuitton Cup.
America's Cup Match: First-to-seven-points format (nominal best-of-thirteen), with two races per day, three races per day if needed to keep on match schedule or decide the Match. If the Challenger was also the winner of the Qualifiers, they will begin the Match with a one-point bonus.
Venue and Dates: To be determined. Match dates and venue to be announced by December 31, 2014. Qualifier and Playoffs to be announced by February 15, 2015.
Yachts: AC62 catamarans will be raced beginning with the Qualifiers. Challengers may build one yacht, with modifications of 20% to hulls and 50% to crossbeams. Defender may build two yachts, but may only sail the first sets of hulls and crossbeams in the America's Cup Match, excepting under certain circumstances involving damage immediately before the Match begins.
Competitors may build only two wing spars, six daggerboards, plus a combination of six additional daggerboard lower tips. Hulls must be constructed in the country of the challenge's origin.
Sailing Restrictions: AC62 yachts are not to be launched more than 150 days before the start of America's Cup Qualifiers, excepting the Defender's second boat, which may not be launched earlier than 30 days ahead of the Qualifiers. However, the Defender may not sail both of their yachts together until the Qualifiers are over.
Defender Selection: Oracle Team USA is designated as Golden Gate Yacht Club's representative, with no additional defender candidates sought.
Wind limits: Races start in 5 to 25 knots (5-minute average).
Ba nan, ça se fera en Ac45 en 2015 et 2016 et en Ac62 en 2017. Pour le coup de "chaque course comptant pour la qualification et / ou attribuant des points lors de la finale de la Coupe.", je crois qu'il y avait déjà un truc comme ça dans le 1er protocole de l'AC34 mais ça avait été modifié ensuite et je suppose que ça le sera de nouveau. Surement seules les régates de 2017 en Ac62 compteront pour la sélection du challenger avec peut être quelques points bonus attribués en fonction des résultats 2015/16, un peu comme le systéme des LVacts de l'AC32.gloups a écrit : Donc la qualification ( l'ancien LVCup) se ferra en AC45.... Donc les bateau de la cup ne serviront que pour la cup.. Ca fait cher la regate, et surtout ca avantage le defender comme d'hab...
La coupe va rester encore 128ans aux Etats unis.... C'est con...
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Nul par il ne parle de qualitif en AC62..rafat a écrit : Surement seules les régates de 2017 en Ac62 compteront pour la sélection du challenger avec peut être quelques points bonus attribués en fonction des résultats 2015/16, un peu comme le systéme des LVacts de l'AC32.
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