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par rafat » 22 Mai 2007 16:58
par el gringo » 22 Mai 2007 17:02
ils se sont rendu compte que suivant les conditions météo, il y a u écat important entre les mesures des bouées météo et des mesures faites en tête de mat,
par jb » 22 Mai 2007 17:04
par Dam » 22 Mai 2007 17:08
par rafat » 22 Mai 2007 17:09
par rafat » 22 Mai 2007 17:15
par Yoyo » 22 Mai 2007 17:28
par Caphorn » 22 Mai 2007 17:35
Helmina a écrit:Ils ont racheté SUI 75 ! CAL
par el gringo » 22 Mai 2007 17:37
par Gros » 22 Mai 2007 18:01
el gringo a écrit:Par contre, vu le rapport hauteur sur longueur du voile, c'est no problemo pour avoir un axe de rotation moyen à 45°, si canting keel
par el gringo » 22 Mai 2007 19:35
Ce qui à la sortie donnerait un lest et un voile de quille à 90° de la route.
par RedBaron » 22 Mai 2007 22:29
par Minahouet » 22 Mai 2007 22:40
par RedBaron » 22 Mai 2007 23:18
par ozolli » 24 Mai 2007 22:21
el gringo a écrit:Par contre, vu le rapport hauteur sur longueur du voile, c'est no problemo pour avoir un axe de rotation moyen à 45°, si canting keel
par Hel » 26 Mai 2007 10:32
Buying Team New Zealand is an option, says Kiwi Mike Sanderson, team director for the British Challenge Origin.
With sponsorship so competitive and the cost of funding a campaign so steep, it is widely believed that unless Emirates Team New Zealand win the America's Cup, this could be their last campaign.
par Yoyo » 26 Mai 2007 12:10
par Hel » 26 Mai 2007 13:15
The other top team with attractive assets is TNZ. Moose is an old mucker of TNZ boss Grant Dalton and Dalts probably made sure his voice was heard when SKM was considering Moose’s own appointment.
Of course, all of New Zealand expects TNZ to win the Cup, which is why carrying on after a second failure might be a ticklish proposition. Would the New Zealand government jump in with £10 million of taxpayer’s money a second time?
TNZ is also home to one Ben Ainslie at present. “Training him up for you guys!" is how Dalts puts it. Also there is Andy Claughton, the design boss. Really, Claughton is a yacht scientist but with a pragmatic, practical leaning.
SKM’s business is all about conditional contracts with some of the world’s biggest brand-name corporations. Hard to imagine he’s not got key personnel and equipment acquisitions under just such contracts already.
par Dam » 28 Mai 2007 08:24
Yoyo a écrit:Même si Emirates ne rempile pas j'imagine mal que tout le capital de Team New Zealand soit bradé, ça ferait un sacré scandale en NZ, non ?
par Yoyo » 28 Mai 2007 09:28
Dam a écrit:Vendre, ça ne veut pas forcément dire "brader".
Je suppose même que les actifs d'un syndicat comme ETNZ doivent avoir une sacrée valeur.