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par Yves » 01 Avr 2006 12:31
par Yoyo » 01 Avr 2006 13:34
Patrice Carpenter a écrit:Mast Position - One of the first things we notice, that mast is a long way forward! Some have estimated it at between 2 and 3 metres further forward in this yacht, in comparison to other designs.
Forestay Position - The forestay is the high strength cable that supports the mast from the bow (front) of the yacht, also supporting the Genoa sail. The distance from the bow that this connects into the hull, is far shorter on USA87, than her predecessors.
What is this saying?
When eliminating a rudder from the design, a great deal of ‘grip’ on the water is lost at the back of the yacht. The rudder cancels the ‘spin-out’ effect upwind, created by the mainsail putting pressure on the back end of the boat. A tandem keel requires the force in the sails to balance more centrally in the boat, so the designers must place the sail plan’s centre of effort further toward the bow. They do this by moving the mast, and complete sail plan forward on the yacht. This may go some way to explaining why the mast and forestay on USA87 are closer to the bow.
Use of Bowsprit?
By moving the yachts mast forward, a bowsprit may be needed to provide a better angle in controlling the yachts spinnaker pole. The tip of the spinnaker pole will also extend 2-3 metres further past the bow than a classic design. This bowsprit is legal, and compensates for the extra ‘overhang’ of the spinnaker pole forward. This ‘extension’ provides a strong point further forward than the yachts actual bow, in which to provide downward force on the spinnaker pole ‘tip’. This is required to correctly trim the sail, & safely manoeuvre the pole when turning or ‘jibing’ downwind. We shouldn’t be expecting to see any sails being flown directly from this point.
par Yves » 01 Avr 2006 16:30
patrick carpenter a écrit:What’s likely to be beneath the skirts??
It’s hard to say considering other advances in AC technology. Rigs and sails continue to progress in their development, and this affects the design of the hull. USA76 was Bruce Farr’s interpretation of V4 of the AC rule. USA87 may simply show some new Version 5 thinking in how the mast, sails, keel and bulb are positioned on the hull. What we have seen doesn’t necessarily confirm a Tandem keel.
par Yves » 10 Avr 2006 09:44
par Yoyo » 10 Avr 2006 09:47
par PAC » 10 Avr 2006 17:50
Yoyo a écrit:ça existe aussi en français : http://www.americascup.com/fr/acmag/fea ... ntent=5365
par Yves » 10 Avr 2006 17:53
Yoyo a écrit:ça existe aussi en français
par PAC » 10 Avr 2006 18:02
par Yves » 10 Avr 2006 20:19
par Yoyo » 11 Avr 2006 09:10
Yves a écrit:Yoyo a écrit:ça existe aussi en français
Tu ne me passes rien toi , et c'est pas nouveau
par Yoyo » 11 Avr 2006 09:15
Yves a écrit:En 87 a Freemantle, il me semble que le NYYC avait testé la formule avec des lego boat mais eux avaient deux bateaux identiques et ils changeaient un parametre pour le tester face a une config "validée" Cela ne les a pas empéchés de se faire sortir avant les demi finales !
par TNZ » 11 Avr 2006 12:31
Yoyo a écrit:Ce qui me parait bizarre tout de meme c'est que je lis souvent que le choix des appendices a une influence sur le dessin de la carène... les interactions sont assez complexes alors ...
par Yves » 11 Avr 2006 15:07
par Yoyo » 11 Avr 2006 15:25
Alors qu'ils sont près de gagner la finale de la Louis Vuitton, les Néo-zed déstabilisés sont rattrapés et battus par les Italiens ! Pourtant, aujourd'hui, on a oublié la vélocité du " petit " Class America kiwi et la parfaite efficacité du système commandant les deux volets mobiles de la quille tandem…
par Yves » 11 Avr 2006 15:37
Yoyo a écrit:j'ai pourtant lu dans l'article sur le site de l'AC que NZL-20 avait montré de bonnes qualités de maniabilité
... mais bon, c'est peut etre parcequ'on l'a pas lu dans la meme langue
par Yoyo » 11 Avr 2006 15:50
par Yves » 11 Avr 2006 16:07
Yoyo a écrit:
Est qu'il est possible que le réglage des deux apendices soit calculé par ordinateur en fonction des actions du barreur sur une barre plutot que d'avoir une barre pour chaque volet ? est ce que ce serait autorisé par le réglement ?
par TNZ » 11 Avr 2006 16:46
Yves a écrit:A ma connaissance, il faut que tous les réglages soient manuels, c'est pas Virtual Skipper